swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

T'ai chi ch'uan

Publicerad 2015-04-09 09:57:37 i Ningbo, Kina

I dag fick jag förmånen att prova Tai chi för första gången. Tillsammans med andra skandinaviska damer försökte jag mig på denna kinesiska försvars- och hälsosamma konstform tillsammans med en riktig mästare. Svårt och jätte-, jätteroligt.

Efteråt hårtvätt och klippning för 25 kr.

Kina är för närvarande på plussidan igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela