swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Vinter

Publicerad 2015-12-07 08:07:00 i Ningbo, Kina

Vädret pendlar mycket nu. Ena dagen över 20 grader och andra dagen 13. Och när det är 13 är det riktigt, riktigt kallt. Jag skäms när jag vet att jag kan åka hem och ta ett långt, varmt bad efter att ha varit ute och nästan frysit ihjäl. Det i kontrast till alla här som inte har ordentlig värme i sina hus.

Att vintern är i antågande visar sig inte genom att man byter till vinterdäck. Här innebär det påklädning av mopederna...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela