swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Åter i Kina

Publicerad 2016-01-05 05:33:55 i Ningbo, Kina

 
Nu är vi hemma i Kina igen. Det var med stor vånda jag lämnade Australien. Människorna, klimatet, upplevelserna-underbart. Den resa vi fått uppleva denna jul var fantastisk och svår att sammanfatta med några ord. Därför får bilderna tala för sig själva.
Dagen innan hemresa beklagade jag mig inför barnen att jag inte ville åka hem igen. Det hade jag inte mycket för. Elsa sa: -Passa på att njuta, du kommer nog aldrig mer tillbaka hit. Vad svarar man på det?!
.
Nu är vi i alla fall tillbaka till vardagen, åtminstone för en kort stund. Om en vecka reser Alexandra och jag till Stockholm för vidare utredning på Astrid Lindgrens sjukhus. Äntligen kanske hon får hjälp för sina ledsmärtor.

Kommentarer

Postat av: madabouttea.se

Publicerad 2016-03-16 17:54:45

Ni ser ut att ha haft det riktigt härligt! Underbara bilder och hur gosigt måste det inte ha varit att få hålla i en koala!!

Svar: Ja, det var fantastiskt! En av de bästa platserna på jorden!

Och jag älskar te!! Tack för inspirationen på din blogg!
Åsa Olofsson

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela