swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Mot Shanghai

Publicerad 2015-04-08 06:49:40 i Ningbo, Kina

Efter att ha vaknat mitt i natten av ett nytt gallstensanfall har jag fått nog och åker till Shanghai på fredag för undersökning. Resten av familjen passar på att gå till tandläkaren och Per, Alexandra och Linnea ägnar resten av helgen till Formel 1 som går av stapeln och jag och Elsa får roa oss själva så gott det går. Det är bara så svårt att välja vad av allt som finns att göra. Jag hoppas på att få göra bort operationen så snart som möjligt men vi får se vad de säger. Eventuellt följer jag med till Ningbo på söndag eller så blir jag kvar i Shanghai. Just nu vill jag bara plocka bort eländet i magen så jag slipper ha ont.

I går kom Per hem med en liten, liten pappersbit. Det spelade ingen roll hur många gånger jag gissade, jag kunde inte lista ut vad det var. Eftersom vi är i Kina borde det ha varit självklart för mig att förstå att för att spara papper har någon suttit och klippt, vikt ihop och häftat en smal remsa av Pers lönebesked. Jag hoppas att storleken av beskedet inte speglar innehållet...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela