swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Efter solsken kommer regn

Publicerad 2014-11-08 11:42:00 i Ningbo, Kina

Jag har varit sängliggande sedan släkten åkte hem. Jag vet inte om det är släkten eller mina ambitioner som framkallat den kroppsliga utmattningen. Först värk och nu i feber, bihåleinflammation och med sprängande huvudvärk. Jag har missat mycket eftersom jag snällt fått ligga hemma medan familjen varit runt på diverse saker. I tisdags ett bröllop, betydligt högre klass än det förra. Linnea gick omkring och njöt av alla lyxbilar som stod uppradade efter varandra och maten hade visst varit väldigt god. I dag är de i väg på utflykt.
 
Men en sak har inte gått mig förbi; en liten historia som jag fått ta del av. På varje våningsplan finns två lägenheter och i mitten finns en soptunna som man delar med grannen. En dag när Arna skulle lämna sina sopor står där en kartong, vidöppen, med något som man helst inte vill veta hur och vad den använts till. Framför allt vill man inte ha den informationen om sina grannar. Förtvivlat försöker jag sudda ut vissa bilder i mitt huvud...




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela