swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Delseger

Publicerad 2014-05-06 03:27:35 i Allmänt

I tidningen Djurens rätt kan man läsa att ett förslag har lyfts i Kina att från och med juni ta bort förbudet att sälja kosmetiska som inte är testad på djur. Det här är ett stort steg i rätt riktning för djurens skull. Först gäller det inhemska produkter och sedan ska man ta ställning till importerade produkter. Och nu ska ni få ett tips som i framtiden kommer att vara värt väldigt mycket pengar. Det är en dröm som jag har haft ända sedan jag kom hit men som någon annan nu får lyckan att genomföra; starta upp och etablera Body Shop! Och om denna någon behöver en person med utbildning i internationell marknadsföring, konsumentbeteende och viss kunskap om Kina så hör av er!

Under tiden ska jag förverkliga en annan av mina ideer som växt fram under tiden jag varit här. En ide som förmodligen inte kommer att göra mig rik men som förhoppningsvis kommer att påverka åtminstone några stycken i rätt riktning. Jag ska skriva en hundbok på kinesiska. Så, nu är det sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela