swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Skriv på

Publicerad 2014-12-19 13:51:42 i Kina

Den juliga och mysiga stämning jag kände tidigare under dagen kom från en stund till en annan av sig och stockar sig nu i halsen. Att kineserna behandlar hundar på det mest vedervärdiga sätt är på intet sätt ny information. Jag har länge vetat om att hundskinn används i olika produkter men att få se bilder från hanteringen av hundarna smärtar ända in i själen och dröjer sig kvar för alltid. Det finns ingenting som på något sätt berättigar det sätt som hundarna behandlas och plågas. Gör något för de kinesiska hundarna och skriv på.
 
http://www.djurensratt.se/engagera-dig/blixtaktioner/lat-djuren-behalla-sitt-skinn?utm_source=Paloma&utm_medium=Newsletter&utm_campaign=Hundar+d%C3%B6das+f%C3%B6r+skinnprodukter+-+Djurens+R%C3%A4tt+startar+upprop+f%C3%B6r+skinnfri+handel
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela