swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

Hört på IKEA, Ningbo, China

Publicerad 2014-12-15 15:20:00 i Ningbo, Kina

Det finns saker som man måste dela med sig av. Som till exempel den här lilla ljudstumpen. Jag brukar för det mesta gå med hörlurar på mig när jag är på IKEA men idag tog jag av mig dem. Först spelades julmusik i högtalarna och sen kom en låt på svenska. Trevligt tänkte jag tills jag hörde texten. På min egen inspelning missade jag dessvärre första versen eftersom kroppen på något sätt frysit fast i ren förundran. Eftersom jag inte kan lägga ut egna ljudfiler i bloggen får ni en länk till orginalinspelningen. Jag vill varna känsliga öron.

http://music.baidu.com/song/121238803
 
Trots att jag har både arbetat med och utbildat mig inom konsumentbeteende har jag fortfarande inte klurat hur denna låt främjar köplusten...Undrar om det är Kamprad själv som valt ut den? För mig var det premiär och att det var på IKEA den skulle nå mina öron för första gången var kort sagt otippat.
 
Hörde även att IKEA Kina har problem av lite oväntat slag. Kineserna tycker väldigt mycket om de olika showroomen som IKEA har. Så mycket att de samlas, slår sig ner och dukar upp medhavda nudlar och annan mat samt äter och umgås. God mat i stilren miljö till toner av ljuv musik, kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela