swedeinchina.blogg.se

Det här är beskrivning av mitt år i Kina. Fakta om Kina, subjektiva betraktelser om kulturkrockarna mellan svenska och kinesiska traditioner och levnadsvillkor. Förhoppningsvis kommer jag även att kunna ge en hel del resetips runt om i Kina och Asien. Det kommer bli ett annorlunda, spännande, chockerande och lärorikt år från och med augusti 2013 och jag hoppas att ni vill följa med på resan!

lite hemlängtan...

Publicerad 2013-10-10 17:13:00 i Allmänt

Just nu är det en lite tung period. Jag har haft lite svårt att motivera mig i studierna i de två nya momenten, kroppen är seg och huvud och nacke gör ont. Träningen görs på ren tjurighet.
 
Jag tror det beror på att jag börjat titta på hemresor. I och med det har jag mot bättre vetande börjat glänta lite på locket till den låda jag paketerat ner alla känslor för Liza, Nisse och alla andra som betyder något för mig. Jag har kunnat prata om alla hemma, men valt att förtränga känslorna för att klara av att vara här. Det har hittills gott jättebra och jag trivs bra här.Men som sagt, gläntar man på locket så blir det lite jobbigt. 
 
Men som tur är har jag världens roligaste syster Anna Svensson som skickar långa mail hemifrån. Att läsa hennes brev gör att man får skratta gott! Jag funderar på om jag ska samla alla mail, brev och bilder +andra av hennes texter och ge ut en bok. Det skulle bli en bästsäljare! Jag ser upp till henne otroligt mycket, även om gudarna ska veta att vi haft våra duster, men så här från andra sidan jorden så håller vi sams rätt bra!
Avslutar med en bild från en ingång till en kinesisk livsmedelsbutik. Det kan vara lite svårt att se vad det är, men det är två babykaruseller, ett miniflipperspel och en personvåg.!?  Vem, varför, när och hur många är bara några frågor som poppade upp i huvudet och snurrar där än....
 
 
 
Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela